Welkom in het Sauerland

Na een onderbreking van twee jaar vanwege Corona is het op zaterdag en zondag, 18 en 19 februari, weer "Welkom in het Sauerland" op de Fiets- en Wandelbeurs in Gent. Ook op de grootste fiets- en wandelbeurs van België, die meer dan 15.000 bezoekers trekt, is Sauerland Toerisme vertegenwoordigd met een stand. In de bagage: veel informatiemateriaal over "de inspirerende outdoorregio van Duitsland".

"De Fiets- en Wandelbeurs is perfect voor de marketing van ons als natuurgerichte vakantieregio met aanbiedingen op het gebied van wandelen en fietsen," vertelt Robin Daniel, marketingmedewerker bij Sauerland Toerisme. Vooral het brede aanbod, van reisaanbieders en fabrikanten van uitrusting tot toeristische bestemmingen, maakt de beurs aantrekkelijk. "Als bezoeker krijg je hier het allround zorgeloze pakket en kun je je heerlijk laten inspireren," vervolgt Daniel. Diverse andere hoogtepunten zoals lezingen, workshops en ook een fotowedstrijd maken het grote evenement in België tot een populaire ontmoetingsplaats voor fietsers, wandelaars en outdoorfans.

Vooral omdat Duitsland dit jaar ook het themaland van de beurs is en er speciale aandacht is voor de nabijgelegen bestemmingen in Noordrijn-Westfalen. In deze context zal de toerismevereniging, in samenwerking met de Duitse Nationale Toeristenbond (GNTB), ook een lezing presenteren waarin de voordelen van de regio worden belicht. Een blik op de gastaankomsten en overnachtingen voor 2022 laat ook zien hoe belangrijk de Nederlandse en Belgische markt zijn voor Sauerland. De twee buurlanden zijn hier veruit de belangrijkste buitenlandse doelgroepen.

BILDINFORMATION

Die Fiets- en Wandelbeurs in Gent lockt Jahr für Jahr tausende Besucher in die Messehallen.

Foto: Justina Gedvilaite