Influencer op ontdekkingstocht in Sauerland

#deinsauerland / Service / Journalisten & Bloggers / Presseinformationen / Influencer op ontdekkingstocht in Sauerland

Onder het motto "Sauerland meets Columbia" vond het eerste outdoor evenement voor influencers en bloggers plaats in Sauerland. Drie dagen lang gingen de twaalf deelnemers op ontdekkingstocht door de regio. Altijd bij zich: camera, smartphone en het oog voor het volgende indrukwekkende motief voor hun eigen social media kanaal. Op het programma stonden een tour naar de Bruchhauser Steine, stand-up paddling yoga op de Hennesee en een rangerwandeling door de lokale natuur.

"Steeds meer jongeren vinden inspiratie voor vakanties en daguitstapjes op kanalen als Instagram of Pinterest," zegt Julia Fust, medeorganisator en verantwoordelijk voor marketing bij Sauerland Toerisme. "Het gezamenlijke evenement met Columbia is bedoeld om Duitse influencers uit de outdoorbranche samen te brengen die het Sauerland op hun kanalen ensceneren voor hun duizenden volgers met unieke motieven." En het programma zat vol met een aantal hoogtepunten.

Op de eerste dag, na aankomst op KNAUS Campingpark Hennesee, gingen de deelnemers direct op ontdekkingstocht rond Willingen langs de wandelroute "Blick-ins-Land Kahle Pöhn" met zijn markante heidegebieden en fantastische uitzichten - een echt hoogtepunt met herkenningswaarde. Daarna konden de deelnemers de avond afsluiten met een BBQ rond het kampvuur.

Om half vier liep de wekker weer af om op tijd bij de Bruchhauser Steine te zijn voor de zonsopgang. Nadat de foto's waren gemaakt, kregen de influencers een rondleiding door de branderij in het QUADRO Café in Brilon, gevolgd door een rangerwandeling, voordat een barbecue op de ranch van Xaver in Vellinghausen de dag afsloot.

De laatste dag begon sportief met een wandeling naar Berghauser Bucht en een sessie stand-up paddling yoga op de Hennesee. Na een picknick met uitzicht op het kristalheldere water midden in het landschap van Sauerland keerden de deelnemers huiswaarts. In hun bagage: veel adembenemende indrukken van het Sauerland en fascinerende motieven uit "Duitslands meest inspirerende outdoorregio".

Wer atemberaubende Fotos haben will, muss früh aufstehen. Gemeinsam ging es zum Son-nenaufgang an die Bruchhauser Steine. - © Sauerland-Tourismus e.V. / Julia Göddeke