Geniet van de natuur op twee wielen en doe tegelijkertijd iets goeds

#deinsauerland / Service / Journalisten & Bloggers / Presseinformationen / Geniet van de natuur op twee wielen en doe tegelijkertijd iets goeds

65 kilometer, geen beklimmingen en puur genieten van de natuur - de Möhne-Talradweg is een van de populairste toerfietsroutes in de regio Sauerland en trekt jaarlijks tot 100.000 fietsers in het zadel. Dit jaar kunnen fietsers hun tocht combineren met een wedstrijd en een actie voor een goed doel. In samenwerking met de Warstein brouwerij kunnen fietsers dit fietsseizoen "ijverig postzegels verzamelen" en zo helpen het lokale bos te herbebossen.

"We zijn erg blij met de grote betrokkenheid van de Warstein brouwerij en de mogelijkheid om samen ons steentje bij te dragen aan het bos van de toekomst hier in het Sauerland," zegt Kevin Osterfeld, themamanager voor fietsen bij Toerisme Sauerland. "Want de Möhne-Tal-fietsroute en fietsen in de regio gedijen bij intacte natuur en de vele natuurlijke hoogtepunten langs de routes." Het principe is heel eenvoudig. Tijdens hun tocht over de populaire rivierfietsroute verzamelen de fietsers stempels wanneer ze stoppen bij de deelnemende restaurants van de Warstein Brouwerij en vullen zo hun paspoort.

"Met onze bieren kunnen fietsers echt genieten van de pauzes langs de Möhne Valley Cycle Path en bij elke Warstein een stempel verzamelen," legt Sarah Schauerte van de Warstein Brouwerij uit. "Met de grote keuze aan producten - met of zonder alcohol - is er voor elk wat wils en de vele horecagelegenheden langs het fietspad, die minstens zo mooi zijn als het fietspad zelf, nodigen uit tot verfrissende pauzes."

Elk volledig ingevuld stempelpaspoort dat voor 31 december 2022 wordt ontvangen, doet automatisch mee aan een prijstrekking. De hoofdprijs is een VIP-weekend op de Warstein Montgolfiade 2023 voor twee personen met overnachting. Daarnaast plant de brouwerij Warstein voor elk ingestuurd paspoort een boom in de plantentuin van de brouwerij. Het paspoort kan per post met als onderwerp "Möhne Valley Fietsroute" naar de Warstein Brouwerij, Domring 4-10, 59581 Warstein worden gestuurd of als scan/foto per e-mail naar gewinnspiel@warsteiner.com. Dit maakt de fietstocht dubbel zo leuk.

De stempelkaart is verkrijgbaar bij de VVV's langs de route en bij de deelnemende restaurants. Alle adressen zijn op te vragen via de QR-code op de Möhne Valley Cycle Route flyer of direct vermeld op de website www.warsteiner.de/moehnetalradweg.

Johannes-Hummel-Weg 1, 57392 Schmallenberg, Duitsland

Ein Pärchen genießt die Natur an der Möhne während ihrer Tour auf dem MöhnetalRadweg. - © Sauerland-Tourismus e.V. / sabrinity.com