Das Sauerland jagt die Million

#deinsauerland / Service / Journalisten & Bloggers / Presseinformationen / Das Sauerland jagt die Million

Het Zwarte Woud heeft het al gehaald en de Harz en de Eifel maken nu ook deel uit van de illustere cirkel. We hebben het over toeristische regio's die het magische aantal van één miljoen hashtags met hun regionaam hebben bereikt op het steeds populairder wordende social media platform Instagram. Het is absoluut ongelooflijk dat het "Land van de duizend bergen" nog ontbreekt en dat de hashtag #sauerland momenteel "slechts" 960.938 posts heeft.

Het Sauerland is immers niet alleen de sterkste regio in NRW op het gebied van overnachtingen, maar is ook een van de populairste middelgebergteregio's in Duitsland en trekt het hele jaar door vakantiegangers en dagjesmensen."Met onze campagne willen we alle Sauerland-fans, liefhebbers maar vooral ook de lokale bevolking actief oproepen om aan het begin van het wandel- en fietsseizoen hun facetten van ons Sauerland op Instagram te presenteren", legt Rouven Soyka, perswoordvoerder van Sauerland Tourism, de bedoeling van het project uit. "Want met een oppervlakte van meer dan 5.000 vierkante kilometer heeft het Sauerland een verscheidenheid aan hoogtepunten te bieden zoals bijna geen enkele andere regio in Westfalen en Duitsland."

Het concept is heel eenvoudig. Het enige wat je hoeft te doen is een foto uploaden naar Instagram onder de hashtag #sauerland en je steunt al de droom van de toerismevereniging om de grens van één miljoen te doorbreken. "We zijn er zeker van dat we met de enorme steun uit de regio ons doel hopelijk snel zullen bereiken en zijn nu al benieuwd naar de geweldige motieven die de gebruikers van de sociale media zullen aandragen," voegt Dr. Jürgen Fischbach, Managing Director van Sauerland, toe.

Contact voor de pers:
Rouven Soyka, Sauerland Toerisme e. V.
Johannes-Hummel-Weg 1, 57392 Schmallenberg, Duitsland
Tel.: 02974-969830, e-mail: presse@sauerland.com

Bildinformation

Die Aussicht von den Bruchhauser Steinen ist nur eine von vielen Facetten des Sauerlands. Die gilt es aktuell unter dem Hashtag #sauerland auf Instagram zu posten.

Foto: Sauerland-Wanderdörfer / Klaus-Peter Kappest

Wir binden die Videos der Plattform “YouTube” des Anbieters Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA, ein. Datenschutzerklärung: https://www.google.com/policies/privacy/, Opt-Out: https://adssettings.google.com/authenticated.