Startsein voor het wandelseizoen in Sauerland

#deinsauerland / Service / Journalisten & Bloggers / Presseinformationen / Startsein voor het wandelseizoen in Sauerland

Met de lente en de warme zonnestralen neemt automatisch de behoefte aan excursies, wandeltochten en fotoshoots door het steeds groenere landschap toe. En wandelaars in Sauerland hebben keuze te over en beschikken over een uitgebreid en vooral hoogwaardig netwerk van wandelpaden. Het pas verschenen wandelboek "Dein Augenblick" (Jouw Moment) biedt hulp bij de mooiste wandelroutes en bijbehorende fotolocaties onderweg.

Als je nog op zoek bent naar de perfecte tocht en graag wat inspiratie wilt opdoen, kun je veel suggesties vinden op de website van Sauerland op www.sauerland.com/wandern of neem gewoon een kijkje in de net verschenen Sauerland editie van de "Dein Augenblick" kompassenserie. De wandeltochten zijn samengesteld in samenwerking met vele wandelexperts uit het Sauerland en hun adembenemende foto's wekken echt de smaak van het "buiten zijn".

Een beproefde begeleider op alle tochten door het swingende lentelandschap is de praktische Sauerland. Deze is gratis verkrijgbaar in de App Store en biedt naast ca. 1.800 fiets- en wandeltochten en ca. 5.000 bezienswaardigheden ook de mogelijkheid om individuele tochten te plannen en routes voor je te laten genereren. De app wordt bijzonder communicatief door feedback, beoordelingen, opmerkingen en foto's uit de community die tijdens de tochten zijn gemaakt.

De kwaliteit van het wandelen op peil houden is een grote uitdaging na de stormen en helaas ook de huidige gevolgen van de schorskevercalamiteit, die bijna overal te zien is. Het Sauerland wordt hierbij ondersteund door de vele vrijwilligers van de Sauerland Mountain Association. Vooral nu is dit werk belangrijker dan ooit. Veel ontbrekende markeringsborden op gekapte bomen moeten worden vervangen door nieuwe houten palen om perfect van de natuur te kunnen blijven genieten. Maar er gebeurt ook veel bij de startpunten van de wandelingen. Informatieborden worden opgepoetst, rustplaatsen vernieuwd en het reddingspuntsysteem herzien.

"We kunnen de vrijwilligers niet genoeg bedanken voor hun werk," benadrukt Sabine Risse, Outdoor Manager bij Sauerland Toerisme. "Alleen door hun inzet blijft ons padennetwerk in een nette staat en kunnen wandelaars zorgeloos genieten van hun tocht." Bijzonder praktisch: met behulp van de geïntegreerde mankementenmelder van de Sauerland app kunnen tips over probleemgebieden direct aan de verantwoordelijke instanties worden doorgegeven en snel worden verholpen. Zo kan iedereen bijdragen aan het verhelpen van gebreken en is zorgeloos wandelplezier gegarandeerd.

Als extra stimulans voor alle wandelaars en excursiegangers in de natuur ontvangen de inzenders van de eerste tien meldingen via de defectmelder als kleine beloning gratis het boek "Dein Augenblick" (Jouw Moment) als ze hun adres opgeven.

Wanderer unterwegs auf der Golddorf-Route Kirchrarbach unweit der Kyrill-Hütte. - © Schmallenberger Sauerland Tourismus GmbH / sabrinity.com