Sauerland: Verder bevorderen van toerisme zonder barrières

#deinsauerland / Service / Journalisten & Bloggers / Presseinformationen / Sauerland: Verder bevorderen van toerisme zonder barrières

Barrièrevrij reizen in het Sauerland en comfort voor iedereen - daar werken toeristische managers, mensen met een handicap en deskundigen die hun belangen behartigen, samen aan. Als eerste belangrijke stap is er een actieplan voor barrièrevrij toerisme in het Sauerland ontwikkeld, dat de weg voorwaarts aangeeft.

Een werkgroep waaraan toeristische experts uit Olpe, Winterberg, Winterberg, Menden, Meschede/Bestwig en vertegenwoordigers van gehandicapten uit het district Hochsauerland en het district Olpe deelnamen, hield zich bezig met concrete vragen over dit onderwerp: Van welke toeristische aanbiedingen kunnen ook mensen met een handicap gebruik maken? Welke hotels in Sauerland hebben al barrièrevrije aanbiedingen? Hoe kunnen deze aanbiedingen online en offline beter zichtbaar worden gemaakt, in een uniforme, gebruiksvriendelijke presentatie? Hoe kan de toeristische databank worden gekoppeld aan de inhoud van databanken van belangenorganisaties voor mensen met een handicap?

Antwoorden op deze vragen moeten worden gevonden in verdere netwerkbijeenkomsten. Als eerste werktaak zal tot de volgende bijeenkomst een vergelijkende analyse van barrièrevrij toerisme in andere toeristische regio's worden uitgevoerd, evenals ideeën over hoe toeristische aanbiedingen voor dag- en vakantiegasten eruit kunnen zien voor deze doelgroep - met als doel continue verbetering. "Het is belangrijk om mensen met een handicap er vanaf het begin als deskundigen bij te betrekken", benadrukt Sabine Risse, Outdoor Manager en verantwoordelijk voor het thema "Sauerland" bij Sauerland Tourism.

Sauerland wil al zijn gasten het best mogelijke comfort bieden en daarbij het barrièrevrije aanbod duidelijker voor het voetlicht brengen. Samen met het initiatief "Barrièrevrij in het Sauerland" van het LenneWerk in het Sozialwerk St. Georg Schmallenberg heeft Sauerland Tourism daarom verschillende impulsworkshops georganiseerd en het netwerk opgericht dat het werk nu voortzet.

Contact voor de pers:
Anna Galon, Sauerland Toerisme e.V.
Johannes-Hummel-Weg 1, 57392 Schmallenberg
Tel.: 02974-969850, e-mail: anna.galon@sauerland.com