gezamenlijk genetwerkt toekomstgericht

#deinsauerland / Service / Journalisten & Bloggers / Presseinformationen / gezamenlijk genetwerkt toekomstgericht

De toeristische sector in Sauerland is een belangrijke economische factor, geeft vorm aan de regio en biedt een gevarieerde, aantrekkelijke werkomgeving. Veel jonge mensen hebben er daarom bewust voor gekozen om in het toerisme te gaan werken. Om de vele protagonisten uit de regio samen te brengen, vond nu het 1e Sauerland Toerisme Barcamp plaats onder het motto "samen.genetwerkt.toekomstgericht." vond plaats in het Musikbildungszentrum Südwestfalen in Bad Fredeburg.

"Met deze alternatieve vorm van evenement willen we jonge spelers in de branche de kans geven om meer te netwerken en nieuwe input te krijgen voor hun werk", legt Rouven Soyka, perswoordvoerder van Sauerland, de bedoeling achter het evenement uit. "Het principe van het bar kamp met zijn informele structuur zonder grote specificaties biedt hiervoor het perfecte kader." En meer dan 20 jonge professionals uit de toeristische sector namen deze uitnodiging aan, breidden hun Wissen uit in verschillende sessies van 45 minuten, namen deel aan de discussie en gaven hun mening over soms lastige vragen.

Het bijzondere aan het barcamp-principe: aan het begin van het evenement konden de deelnemers zelf onderwerpen voorstellen die ze wilden bespreken. "Het was mogelijk om een sessie aan te bieden of 'gewoon' deel te nemen aan de discussie," vertelt Julia Fust, medeorganisator en verantwoordelijk voor buitenlandse marketing bij Sauerland Toerisme. "Het belangrijkste bij een barcamp-format is de gezamenlijke uitwisseling, het leggen van contacten en misschien zelfs de ontwikkeling van gezamenlijke projecten," vervolgt Fust. Alle spelers acteren hier op ooghoogte. Zelfs tussen de sessies door en tijdens de gezamenlijke lunchpauze was er altijd gelegenheid om te netwerken en de discussies verder uit te diepen.

Sauerland werd als organisator ondersteund door Brouwerij Veltins, die de deelnemers tijdens en na het evenement voorzag van verfrissende drankjes uit haar assortiment en hielp om het evenement een jonge flair te geven. "Hiervoor willen we hen nogmaals bedanken," zegt Soyka.

Johannes-Hummel-Weg 1, 57392 Schmallenberg, Duitsland

Die Teilnehmer freuen sich über die gelungene Premiere des Tourismus-Barcamps Sauerland. - © Sauerland-Tourismus e.V.