gezamenlijk genetwerkt toekomstgericht.

#deinsauerland / Service / Journalisten & Bloggers / Presseinformationen / gezamenlijk genetwerkt toekomstgericht.

De toeristische sector in Sauerland is en blijft een belangrijke economische factor, heeft een blijvende impact op de regio en biedt een gevarieerde, aantrekkelijke werkomgeving. Het is dan ook niet zonder reden dat veel mensen bewust voor het toerisme hebben gekozen. Om vooral de talrijke jonge protagonisten uit de regio samen te brengen, vond nu de tweede editie van het Tourism Barcamp Sauerland plaats met meer dan 50 deelnemers onder het motto "together.networked.future-oriented." vond plaats op de Hogeschool Südwestfalen in Meschede.

"We zijn erg blij dat zoveel jonge spelers uit de branche gehoor hebben gegeven aan onze oproep om te netwerken en nieuwe contacten te leggen," zei een opgetogen Rouven Soyka, perswoordvoerder van Sauerland. "Het barcamp-format met zijn informele structuur zonder grote specificaties biedt hiervoor de perfecte setting." In sessies van 45 minuten kregen de deelnemers de kans om hun Wissen uit te breiden, deel te nemen aan de discussie en hun visie te geven op soms lastige kwesties rond onderwerpen als duurzaamheid, digitalisering, sociale media of de balans tussen werk en privé.

Want het bijzondere aan het barcamp-principe: aan het begin van het evenement konden de deelnemers zelf onderwerpen aandragen die ze graag wilden bespreken. "Het was mogelijk om een sessie aan te bieden of 'gewoon' mee te discussiëren," vertelt Stephan Britten, adviseur locatiebeleid, innovatie en milieu bij de Kamer van Koophandel en Industrie Arnsberg en medeorganisator van het evenement. "Dankzij de vele jonge, geëngageerde persoonlijkheden uit de horeca en het toerisme was er een creatieve uitwisseling om de toeristische regio Sauerland te versterken."

"Voor ons biedt het evenement belangrijke inzichten in de hete hangijzers van de toeristische praktijk. Het geeft ons nieuwe impulsen voor onze cursussen, omdat we zien welke onderwerpen de jongeren na aan het hart liggen," voegt Prof. Dr. Susanne Leder van de Universiteit voor Toegepaste Wetenschappen Südwestfalen toe. Alle spelers zijn hier gelijkwaardig. Tussen de sessies door en tijdens de gezamenlijke lunchpauze was er altijd gelegenheid om te netwerken en de discussies verder uit te diepen.

De 2e editie van het Sauerland Tourism Barcamp werd georganiseerd door Sauerland Tourism, de Industrie- en Handelskamer Siegen, de Industrie- en Handelskamer Arnsberg, de Industrie- en Handelskamer Südwestfalen in Hagen en de Hogeschool Südwestfalen. De Veltins Brouwerij als andere partner voorzag de deelnemers tijdens en na het evenement van verfrissende drankjes uit haar assortiment en hielp zo het evenement een jonge flair te geven.

Die Teilnehmer freuen sich über die gelungene 2. Auflage des Tourismus-Barcamps Sauerland.

Foto: Sauerland-Tourismus e.V.